Μύθοι και αλήθειες για τα συμπληρώματα διατροφής

Τα Συμπληρώματα Διατροφής

…είναι στην πλειοψηφία τους θρεπτικά συστατικά, δηλαδή, συστατικά τροφών, συμπυκνωμένα σε μία μορφή, όπως η κάψουλα ή η ταμπλέτα. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον ΕΟΦ, τα συμπληρώματα ορίζονται ως “τρόφιμα με σκοπό τη συμπλήρωση της συνήθους δίαιτας και αποτελούν συμπυκνωμένες πηγές θρεπτικών συστατικών ή άλλων ουσιών με θρεπτικές ή φυσιολογικές επιδράσεις, μεμονωμένων ή σε συνδυασμό”. Λόγω της συμπυκνωμένης τους μορφής, εμπεριέχουν συγκεκριμένη δοσολογία του εκάστοτε συστατικού, πχ ασβέστιο ή μαγνήσιο, που αναγράφεται στη συσκευασία, ενώ οι οδηγίες χρήσης τους ορίζεται την εκάστοτε κατασκευάστρια εταιρεία

Είναι σύνηθες κάποιος, να χρειαστεί κατά περιόδους κάποιο συμπλήρωμα βιταμινών ή μετάλλων. Ωστόσο, υπάρχουν πολλοί λόγοι, για τους οποίους στρέφεται κανείς στη λήψη συμπληρωμάτων. Με βάση τις τελευταίες έρευνες, κάποιοι από αυτούς είναι:

Η Ενίσχυση μίας Διατροφής Χαμηλής Θερμιδικής Αξίας

Η Ενίσχυση του Ανοσοποιητικού

Η Αύξηση της Ενέργειας

Η Βελτίωση του Ύπνου

Η Καταπολέμηση του Στρες

Τα συμπληρώματα διατροφής είναι ένας πολυσυζητημένος όρος, γύρω από τον οποίο έχουν διατυπωθεί κατα καιρούς διάφορες προτάσεις. Ποιές όμως από αυτές είναι μύθοι και ποιές αληθείς;

“Τα συμπληρώματα διατροφής παχαίνουν”
Μ Υ Θ Ο Σ

Όταν κάποιος παχύνει, σημαίνει, ότι έχει καταναλώσει περισσότερες θερμίδες από αυτές που χρειάζεται το σώμα του. Οι θερμίδες με τη σειρά τους προέρχονται από τα λιπαρά, τις πρωτεΐνες και τους υδατάνθρακες των τροφίμων. Τα συμπληρώματα διατροφής δεν εμπεριέχουν αυτά τα στοιχεία, αλλά αποτελουνται κυρίως απο βιταμίνες , μέταλλα , ιχνοστοιχεία, επομένως, δεν “προσφέρουν” θερμίδες.

“Τα Συμπληρώματα Διατροφής Είναι Αποτελεσματικά στα Πλαίσια μιας μη Ισορροπημένες Διατροφής”
Μ Υ Θ Ο Σ

Όπως έχει προαναφερθεί, τα συμπληρώματα διατροφής δεν αντικαθιστούν κανένα γεύμα, καθώς δεν αποτελούν υποκατάστατα του φαγητού. Επομένως, δύνανται αποκλειστικά να συμπληρώσουν τυχούσες ελλείψεις από την καθημερινή μας διατροφή και σε καμία περίπτωση δεν είναι αποδοτικά, αν δεν τηρείται παράλληλα ένα υγιεινό και ισορροπημένο διαιτολόγιο.

“Τα Συμπληρώματα Διατροφής Αυξάνουν τη Μυϊκή Μάζα χωρίς να Γυμνάζεσαι”
Μ Υ Θ Ο Σ

Τα συμπληρώματα διατροφής δεν έχουν την ιδιότητα αυτή. Βοηθούν, όμως, και ενισχύουν σημαντικά την αύξηση της μυϊκής μάζας παράλληλα με το πρόγραμμα γυμναστικής του ατόμου.

“Τα Συμπληρώματα Έχουν τα Ίδια Αποτελέσματα για Όλους”
Μ Υ Θ Ο Σ

Πρόκειται για μία ανακρίβεια, η οποία ενέχει τον κίνδυνο απογοήτευσης. Επειδή ένα συμπλήρωμα λειτούργησε άψογα σε κάποιον οργανισμό, δε σημαίνει ότι θα λειτουργεί το ίδιο σε έναν άλλο. Το κάθε συμπλήρωμα ωφελεί με μοναδικό τρόπο τον κάθε οργανισμό.

“Η Υγιεινή Διατροφή Αρκεί”
Μ Υ Θ Ο Σ

Η αλήθεια είναι, πως μεγάλο ρόλο στην ευεξία και την υγεία διαδραματίζει η υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή. Πολλές φορές, όμως, το διαιτολόγιό μας δεν ικανοποιεί όλες τις ανάγκες του σώματος σε συστατικά. Αυτό συμβαίνει γιατί κάθε περίοδος της ζωής έχεις τις δικές της ιδιαιτερότητες. Παράγοντες, όπως, η ηλικία, το αυξημένο στρες, η έντονη γυμναστική δημιουργούν συγκεκριμένες ανάγκες. Συνεπώς, ανάλογα με τη συνθήκη δημιουργείται ανάγκη για “συμπλήρωση” συγκεκριμένου κενού στη διατροφή.

“Δεν Πρέπει Να Γίνεται Παρατεταμένη Λήψη Συμπληρωμάτων
Μ Υ Θ Ο Σ

Η ανάγκη του κάθε οργανισμού καθορίζει το χρονικό διάστημα που θα γίνεται λήψη ενός συμπληρώματος. Υπάρχουν διάφορες περιπτώσεις κατά τις οποίες κάποιος χρησιμοποιεί ένα συμπλήρωμα. Υπάρχουν περιπτώσης άμεσης και μεμονωμένης ανάγκης, όπως είναι η λήψη ηλεκτρολυτών για άμεση ενυδάτωση κατά τη διάρκεια γυμναστικής. Υπάρχει όμως και η περίπτωση έλλειψης ασβεστίου μαγνησίου ή σιδήρου, η οποία απαιτεί μεγαλύτερο διάστημα λήψης.

“Τα Συμπληρώματα Δημιουργούν Πολλές Παρενέργειες”
Μ Υ Θ Ο Σ

Τα συστατικά που αποτελούν τη βάση των συμπληρωμάτων, βρίσκονται ήδη στο σώμα ή στα τρόφιμα. Επομένως, όταν παραστεί ανάγκη να συμπληρώσουμε κάποια από αυτά τα στοιχεία με σύνεση και σωστή λήψη κάποιου σκευάσματος, δεν υφίσταται ζήτημα παρενεργειών. Ο κίνδυνος ελλοχεύει στην περίπτωση υπερβολικής πρόσληψης και, ιδίως, όταν πρόκειται για σκευάσματα που ειναι αμφιβόλου ποιότητας, μη γνωστοποιημένα στον Εοφ και παρέχονται στους καταναλωτές απο μη πιστοποιημένο πάροχο υγείας.

Extra Tips:

Ο σύμβουλός σας για τέτοια θέματα είναι ο γιατρός ή ο φαρμακοποιός σας.
Όση ποσότητα του εκάστοτε συστατικού και να έχει ένα συμπλήρωμα, δεν μπορεί να αντικαταστήσει σε καμία περίπτωση το φαγητό.
Όταν κάποιος λαμβάνει φαρμακευτική αγωγή, πάντα πρέπει να ενημερώνεται για τυχούσες παρενέργειες.

ΠΗΓΗ : https://www.ofarmakopoiosmou.gr/

Μια σκέψη σχετικά μέ το “Μύθοι και αλήθειες για τα συμπληρώματα διατροφής

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers:
search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close